איך להאכיל 9 מיליארד - הפורום הישראלי לתזונה בת קיימא

הפיכת מערכות המזון לבנות-קיימא מהווה אתגר לא פשוט. אחת הסיבות העיקריות לכך היא הצורך לספק מזון בריא, מזין ובר-השגה מבחינה כלכלית לאוכלוסייה הולכת וגדלה – שגם מעלה את רמת החיים וצורכת מזון "איכותי" יותר.

בשיתוף פעולה עם בית הספר לקיימות במרכז הבינתחומי הרצליה, התחלנו בשנה שעברה לנסות להתמודד עם הסוגיה הלא פשוטה הזו. בכנס הראשון, שנערך לפני שנה, שמענו הרצאות מלהיבות ונחשפנו לפתרונות טכנולוגיים מרתקים. השנה נמשיך במסורת המשותפת ונקיים ביום חמישי, ה-23 לפברואר, כנס שני בסדרה.

המושב הראשון יעסוק בתחום הנגשת המזון לאוכלוסיות שונות והאתיקה של מערכת המזון בישראל. את המושב תפתח הגב' מהרטה ברוך-רון, סגנית ראש העיר תל-אביב יפו, שתעדכן על ביצוע תכנית "בתיאבון" לקידום מזון בריא בעיר. לאחר מכן תציג עו"ד מיכל ביטרמן מ- The Natural Step Israel את המיזם הלאומי לצמצום בזבוז מזון בישראל, מיזם חוצה מגזרים שיוצר שיתופי פעולה ליישום והטמעת פתרונות מעשיים לבעיה. את נקודת המבט על האתיקה של התקשורת בהקשר למערכות המזון בישראל יציג מר שוקי טאוסיג, העורך הראשי של "העין השביעית" (לא פספסתם את פרוייקט "אמת בפרסום", נכון?) ועל האתיקה של תעשיית המזון בישראל יספר ד"ר ירון כהן-צמח, מרצה לכלכלה ופילוסופיה של עסקים מ-"פילונומיק". את המושב תסיים הרצאתה של טל גלבוע, זוכת "האח הגדול", על האתיקה של אכילת מוצרים מן החי.

המושב השני יעסוק שוב, כמו בשנה שעברה, בטכנולוגיות מזון חדשות, אבל גם במתח בין הטכנולוגיות הללו לבין ערכי הקיימות. יפתח את המושב ד"ר דוד ניני, הטכנולוג הראשי של חממת hub The Kitchen באשדוד, שיציג את הפיתוחים העתידיים בתחום. עיינה בנט מאונ' חיפה ותחנת המחקר של משרד החקלאות, תשתף אותנו באחד הקונפליקטים הכי משמעותיים: בין תזונה בריאה לתזונה בת קיימא בעולם (וגם בישראל) – משק הדגים. התזונאית רוני חסון תציג בפנינו את הפתרון שכבר קיים אלפי שנים לתזונה בריאה ובת קיימא – הקטניות. ד"ר עדי לוי ממשרד החקלאות יטען שאצות זה לא רק סושי – אלא פתרון מזין, בריא ובר קיימא באמת. לסיכום המושב, ד"ר קרני לוטן מבית הספר לקיימות בבינתחומי תציג את החקלאות המתחדשת, ומה אנחנו יודעים על הדישון (ומה שלא סיפרו לנו…).

במושב השלישי נתמקד בנו, בישראל. את המושב יפתח ד"ר גדעון טופרוב ממשרד החקלאות אשר יסקור את ההערכות של ישראל לאתגרי החקלאות ולאספקת תוצרת חקלאית גם בעידן של שינויי אקלים ובתרחישים הצפויים. אחריו יציג פרופ' אלון טל, ראש החוג למדיניות ציבורית באונ' תל-אביב, את הבעיה הדמוגרפית בישראל – לא רק שנהיה פה צפוף, צריך גם לספק מזון בריא לכולם! ד"ר דורית אדלר מפורום לתזונה בת קיימא – תחבר בין ביטחון תזונתי אישי לשימור ההון האנושי ולביטחון לאומי בישראל. דר" רן שאולי ממשרד החקלאות יציג את מדיניות המזון של מדינת ישראל – מה כבר קיים ומה שצפוי לקרות. את המושב תסכם חה"כ יעל כהן-פארן (המחנה הציוני) אשר תציג את הצעדים הנדרשים לקידום מדיניות מזון בר-קיימא בישראל.

כמו בשנה שעברה, הכנס ללא עלות אבל דורש הרשמה מוקדמת. אנו צופים השתתפות ערה ומספר המקומות מוגבל – אנא הקדימו להרשם! ההרמה במייל [email protected] . נתראה בכנס 🙂

 

 

Save

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן