אמת בפרסום - הפורום הישראלי לתזונה בת-קיימא

ימים ספורים לאחר השקתו, פרויקט "אמת בפרסום", בשיתוף עם מגזין "העין השביעית", כבר מכה גלים, כאשר החל לבחון את הקמפיין החדש של תנובה ל"חלב משק"

לפני כשבוע השקנו ביחד עם מגזין ביקורת התקשורת "העין השביעית" פרויקט מתגלגל, תחת הכותרת "אמת בפרסום", ששם לו למטרה לבחון קמפיינים פרסומיים ופרסומים עיתונאיים בתחומי העיסוק של הפורום.

הפרויקט בא לענות על צורך שהורגש "מהשטח", בעקבות פניות מהציבור ומאנשי מקצוע שפנו לפורום סביב פרסומים בתקשורת. ההזדמנות הגיעה כשהצטברו בפורום שאלות רבות בנוגע לקמפיין החדש של תנובה ל"חלב משק", שמיתג את המוצר החדש ככזה שהוא "טוב לסביבה, טוב לפרה, טוב לכולנו". האם יש אמת בדבר, שאלו אותנו.

כדי לבחון את הטענות של תנובה בצורה מדעית התחלנו באיסוף המחקרים בתחום, אך להפתעתנו סורבנו לקבל את המחקר המרכזי שתנובה נשענת עליו ובנתה סביבו נדבך מרכזי בקמפיין. כך, עוד לפני שהגענו לדיון מדעי בסגולות השונות שמייחסים בתנובה למוצר החדש, הגענו לעיסוק אתי ומהותי ביחסים המורכבים שבין עולם המחקר ותעשיית המזון.

המתח הזה היה בליבת הפרסום הראשון שלנו (12.12), "מדעי הנסתר", שהציג את הפרויקט וחשף את הסתרת המחקר. הפרסום שלנו הוביל לסערה ברשת ותפס גם את תשומת ליבה של התקשורת המרכזית. מוסף "הארץ" פירסם כתבת המשך של ניר גונטז', וברשת ב', בתוכנית "סדר יום", התראיינו המדען הסביבתי וחבר הפורום אלון שפון ועורך "העין השביעית" שוקי טאוסיג.

הפרסום השני שלנו (15.12) "עשר כוסות חלב = אגוז אחד" עסק בהבטחה הבריאותית של החלב החדש. הכתבה זכתה לתפוצה רחבה עוד יותר.

הפרסום השלישי שלנו, "נפלט להם", שיצא לאור אתמול (19.12), עוסק בהבטחות הסביבתיות של תנובה, ובקנה נמצאים עוד תכנים משותפים בעקבות הקמפיין של תאגיד המזון. כשנסיים עם בחינת הקמפיין של "חלב משק" ימשיך הפרוייקט המשותף "אמת בפרסום" לעסוק בתכנים אחרים, על פי דרישת הציבור והכוונת אנשי הפורום ו"העין השביעית".

3 תגובות
  1. אלכס קצ'אן

    כל הכבוד!!!

  2. אוריה עמית

    כל הכבוד הגיע הזמן!

  3. אור

    כל הכבוד, פרויקט חשוב ביותר!