במושב שיעסוק במדיניות תזונה בת קיימא, ירצו מומחי הפורום על היבטיו השונים של התחום בישראל ובאירופה: החקלאות, מערכת המזון, ומגיפות התחלואה בהשמנה וסכרת

מוזיאון אוספי הטבע ע"ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל אביב פותח בימים אלו את שעריו, ואחת ממטרות המוזיאון היא שימור הטבע והמגוון הביולוגי בישראל.

במסגרת זו, הפורום הישראלי לתזונה בת קיימא שמח לשתף פעולה עם המוזיאון החדש בכנס שיערך ב-13 בנובמבר 2017.

אתגרי משילות טבע גלובליים – הזמנה לכנס

הכנס עוסק בתחומים מגוונים של מדע, מדיניות ורגולציית סיכונים וסוקר תחומים אלו הן בהיבט הישראלי והן בהיבט האירופאי:

  • כימיקלים וחומרים מסוכנים
  • מינים פולשים וכלכלה ירוקה
  • ביטחון אנרגטי – מדיניות ופוליטיקה
  • מדיניות תזונה בת קיימא

במושב שיעסוק במדיניות תזונה בת קיימא, ירצו מומחי הפורום על היבטיו השונים של התחום בישראל ובאירופה: החקלאות, מערכת המזון, ומגיפות התחלואה (השמנה וסכרת).

תחום המזון והתזונה הוא אחד המשפיעים ביותר על הסביבה ועל מגוון המינים הביולוגי, ומאחר ומדובר בטבע הישראלי השברירי והרגיש גם כך, למדיניות המזון של מדינת ישראל יש השפעה משמעותית על מצב הטבע בארץ.

חלקי מערכת המזון בישראל (חקלאות, תעשייה, שיווק, טיפול בפסולת) מטופלים במערכות נפרדות של חקיקה ורגולציה, וחלק מהרגולציות נוגדות וסותרות זו את זו, ולא כולן, בלשון המעטה, מעודדות תזונה בריאה – שלא לדבר על תזונה בת קיימא.

בין היתר, מדובר על הפחתת מכסים על פירות וירקות, המביאה לקריסת החקלאות והחקלאים, ולסיכון הביטחון התזונתי האישי והלאומי בישראל, וכן הגדלת מכסות הייבוא של בשר לא מסייעת לקידום תזונה בריאה או סביבתית. לכן נדרשת בישראל מדיניות מזון כוללת ומקיפה, שתתאם בין כל חלקי שרשרת המזון הישראלית.

בדיון, אותו ינחה ד"ר חגי לוין מבית הספר לבריאות הציבור באונ' העברית, נעסוק בשאלה מהי מדיניות המזון המיטבית הנדרשת לשיפור מצבם של תושבי ישראל, ומהם החסמים העיקריים המונעים כיום יישום של מדיניות מיטבית זו.

בכנס ישתתפו גם מספר מומחים מחו"ל, וצפוי דיון מרתק במגוון הנושאים הללו. אנו מקווים שהכנס יתרום לקידום מדיניות תומכת סביבה בישראל, הן בתחום המזון והתזונה הן בתחומים משיקים.

ההשתתפות בכנס חינם, והמוזיאון החדש מרהיב וייחודי. מוזמנים להצטרף!

11 מחשבות על “אתגרי משילות טבע גלובליים – הזמנה לכנס”

  1. שלום רב.
    תודה על ההזמנה. אני מבקש לדעת את שעת ההיתכנסות ושעת הסיום.
    תודה ושבוע טוב.

  2. שלום רב,אודה לכם אם תשלחו לי סדר יום לפי שעה לתוכן הרצאה ללא צורך להוריד קובץ

    1. שלום,

      כרגע לא מתוכנן כנס בנושא זה. ניתן להתעדכן במפגשי הפורום בדף הבית של האתר וכן בעמוד הפייסבוק שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן